Українська English

Огар Емілія, д-р наук. із соц. комунікацій, професор, професор кафедри видавничої справи і редагування Української академії друкарства

Книжкові часописи часів незалежності у контексті формування критичного дискурсу

Мова статті — українська

Анотація:

Описано основні типологічні характеристики часописів літературно-видавничої проблематики, що виходили в Україні впродовж 1990—2010-х рр. і послужили підґрунтям для сучасних спеціалізованих цифрових медіа. Обґрунтовано коректність терміна «книжковий часопис». Охарактеризовано особливості становлення на сторінках аналізованих видань нової дискурсивної практики — книжкової журналістики. Особливу увагу приділено тим проблемам літературної та книжкової критики (брак професіоналів та брак авторитетності думки критика, узалежнення від рекламних коштів, замовність тощо), що є актуальними і для новітніх цифрових медіа відповідної тематики.

Ключові слова: книжковий часопис, літературно-видавнича критика, книжкова журналістика, «Книжник-ревю».

Повний текст статті


Список пристатейної літератури:

  1. Грет Г. Книготорговельна періодика незалежної України //Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum. № 2014. С.47—59. URL: file:///C:/ Users/User/Downloads/Folia_19_047-060_Gret.pdf.
  2. Ключковська Г. Книжкова промоція як взаємодія книжкової справи та ЗМІ (засади формування української моделі): автореф. дис. … канд. філол. наук: 10.01.08. Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Київ, 2000. 20 c.
  3. Копистинська І. Тенденції сучасного вітчизняного книговидання: органі заційний, тематичний та рекламно-промоційний аспекти (1991—2003):дис. … канд. філол. наук. Київ: Ін-т журналістики КНУ ім. Т. Г. Шевченка, 2004. 202 с.
  4. Мочарник І. Літературна критика, або Як тримати в тонусі українську книжку // Читомо. URL: http://archive.chytomo.com/news/literaturnakritika-abo-yak-trimati-v-tonusi-ukraiinsku-knizhku.
  5. Неборак В., Котик І., Котик-Чубінська М., Барабаш М., Левків К. Критика прози: статті та есеї. Львів. від-ня Ін-ту ім. Т. Г. Шевченка НАН України; Київ: Грані-Т, 2011. 328 с.
  6. Огар Е. Сальєризм: «іносфера» дитячої критики // Книжник-ревю. 2007. №5. С.18—20.
  7. Родик К. Критика. PR. Реклама // Книжник-ревю. 2004. № 24. С. І-VIII.
  8. Родик К. Соціологія прямої дії. Відкриття і прорахунки. Демарші й компліменти // Україна молода. 2018. 28 листоп. С. 13.
  9. Сілевич Л., Мельничук О. Становлення українського книгознавства (галицькі періодичні видання першої третини ХХ ст.) // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. 2012. № 2. С. 172—178.
  10. Судин А. Вплив реклами на функціонування фахової періодики (на прикладі видавничо-поліграфічної галузі) // Книгобачення. 2012. 31 січ. URL: http://knyhobachennia.net/?category=10&article=662.
  11. Талалай Л. Останній романтик (Перечитуючи Бориса Олійника) //Дніпро. 1999. № 9—10. С. 133—144.
  12. Хмельовська О. «Продажна» критика, або Бойфрендизм у літературі // Читомо. 2011. URL: http://archive.chytomo.com/news/prodazhnakrytyka-abo-boyfrendyzm-u-literaturi 17.05.2011.
  13. Шерех Ю. Два стилі літературної критики // Слово і час. 1992. № 12. С. 9—18.
  14. Штонь Г. Піаролітература // Книжник-ревю. 2004. № 24. С. І—VIII.